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dc.creatorFNDE-
dc.date.accessioned2023-06-13T20:13:59Z-
dc.date.available2023-06-13-
dc.date.available2023-06-13T20:13:59Z-
dc.date.issued2023-06-16-
dc.citation.volumevol 04, n.07, jan.-jul, 2023pt_BR
dc.citation.issuevol 04, n.07, jan.-jul, 2023pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.fnde.gov.br/jspui/handle/prefix/288-
dc.description.abstractThe paper aims to define a research agenda and assessment reports about digital education and its public policy planning. Academic research and shreds of evidence have demonstrated that a discussion about digital education is focused on methods and platforms but there is a lack of social impact assessment of these new forms of learning accelerated by the pandemic spread of Covid-19. The emergency could not be a sort of wide authorization to continue the emergency model without a discussion that encompasses social impacts and future policies. In Europe, where is control of social impact the problem of social exclusion due to education digital acceleration lacks focused reports. A digital education acceleration must be asses with social impact assessment and risk analysis of the actual policies with a research agenda.pt_BR
dc.description.resumoO artigo tem como objetivo iniciar uma agenda de pesquisa e relatórios de avaliação sobre educação digital e suas políticas de planejamento publico. Pesquisas e evidências acadêmicas demonstraram que a discussão sobre esses assuntos está focada em métodos e plataformas, mas falta uma avaliação do impacto social dessas novas formas de aprendizado aceleradas pela propagação da pandemia de Covid-19. A emergência não poderia ser uma espécie de autorização ampla para continuar o modelo emergencial sem uma discussão que abranja impactos sociais e políticas futuras. Também na Europa, onde há um controle do impacto social, o problema da exclusão social devido a aceleração digital na educação é carente de relatórios com um foco social. Aaceleração da educação digital deve ser criteriosamente avaliada com avaliação de impacto social e análise de risco das políticas vigentes com uma agenda de pesquisa.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rogério Hamada (rogeriohamada@gmail.com) on 2023-06-13T20:13:59Z No. of bitstreams: 1 Digital+education+and+social+assessment.+A+research+agenda.pdf: 359251 bytes, checksum: 3464d4ecde79e025f67b2628f80f22f6 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-06-13T20:13:59Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Digital+education+and+social+assessment.+A+research+agenda.pdf: 359251 bytes, checksum: 3464d4ecde79e025f67b2628f80f22f6 (MD5) Previous issue date: 2023-06-16en
dc.formatTextopt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherFundo Nacional de Desenvolvimento da Educaçãopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programOutropt_BR
dc.publisher.initialsFNDEpt_BR
dc.relation.ispartofCADERNO FNDEpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEDUCAÇÃO DIGITALpt_BR
dc.subjectINPACTO SOCILpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS:: ADIMINSTRAÇÃO PUBLICA::EDUCAÇÃO PÚBLICApt_BR
dc.titleDigital education and social assessment. A research agendapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de periódicos (PEPAC)

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