Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.fnde.gov.br/jspui/handle/prefix/288
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | FNDE | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T20:13:59Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13 | - |
dc.date.available | 2023-06-13T20:13:59Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-16 | - |
dc.citation.volume | vol 04, n.07, jan.-jul, 2023 | pt_BR |
dc.citation.issue | vol 04, n.07, jan.-jul, 2023 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.fnde.gov.br/jspui/handle/prefix/288 | - |
dc.description.abstract | The paper aims to define a research agenda and assessment reports about digital education and its public policy planning. Academic research and shreds of evidence have demonstrated that a discussion about digital education is focused on methods and platforms but there is a lack of social impact assessment of these new forms of learning accelerated by the pandemic spread of Covid-19. The emergency could not be a sort of wide authorization to continue the emergency model without a discussion that encompasses social impacts and future policies. In Europe, where is control of social impact the problem of social exclusion due to education digital acceleration lacks focused reports. A digital education acceleration must be asses with social impact assessment and risk analysis of the actual policies with a research agenda. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo tem como objetivo iniciar uma agenda de pesquisa e relatórios de avaliação sobre educação digital e suas políticas de planejamento publico. Pesquisas e evidências acadêmicas demonstraram que a discussão sobre esses assuntos está focada em métodos e plataformas, mas falta uma avaliação do impacto social dessas novas formas de aprendizado aceleradas pela propagação da pandemia de Covid-19. A emergência não poderia ser uma espécie de autorização ampla para continuar o modelo emergencial sem uma discussão que abranja impactos sociais e políticas futuras. Também na Europa, onde há um controle do impacto social, o problema da exclusão social devido a aceleração digital na educação é carente de relatórios com um foco social. Aaceleração da educação digital deve ser criteriosamente avaliada com avaliação de impacto social e análise de risco das políticas vigentes com uma agenda de pesquisa. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Rogério Hamada (rogeriohamada@gmail.com) on 2023-06-13T20:13:59Z No. of bitstreams: 1 Digital+education+and+social+assessment.+A+research+agenda.pdf: 359251 bytes, checksum: 3464d4ecde79e025f67b2628f80f22f6 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2023-06-13T20:13:59Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Digital+education+and+social+assessment.+A+research+agenda.pdf: 359251 bytes, checksum: 3464d4ecde79e025f67b2628f80f22f6 (MD5) Previous issue date: 2023-06-16 | en |
dc.format | Texto | pt_BR |
dc.language | eng | pt_BR |
dc.publisher | Fundo Nacional de Desenvolvimento da Educação | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.program | Outro | pt_BR |
dc.publisher.initials | FNDE | pt_BR |
dc.relation.ispartof | CADERNO FNDE | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | EDUCAÇÃO DIGITAL | pt_BR |
dc.subject | INPACTO SOCIL | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS:: ADIMINSTRAÇÃO PUBLICA::EDUCAÇÃO PÚBLICA | pt_BR |
dc.title | Digital education and social assessment. A research agenda | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de periódicos (PEPAC) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Digital+education+and+social+assessment.+A+research+agenda.pdf | 350.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.