Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.fnde.gov.br/jspui/handle/prefix/288
metadata.dc.type: | Artigo de Periódico |
Title: | Digital education and social assessment. A research agenda |
metadata.dc.creator: | FNDE |
metadata.dc.description.resumo: | O artigo tem como objetivo iniciar uma agenda de pesquisa e relatórios de avaliação sobre educação digital e suas políticas de planejamento publico. Pesquisas e evidências acadêmicas demonstraram que a discussão sobre esses assuntos está focada em métodos e plataformas, mas falta uma avaliação do impacto social dessas novas formas de aprendizado aceleradas pela propagação da pandemia de Covid-19. A emergência não poderia ser uma espécie de autorização ampla para continuar o modelo emergencial sem uma discussão que abranja impactos sociais e políticas futuras. Também na Europa, onde há um controle do impacto social, o problema da exclusão social devido a aceleração digital na educação é carente de relatórios com um foco social. Aaceleração da educação digital deve ser criteriosamente avaliada com avaliação de impacto social e análise de risco das políticas vigentes com uma agenda de pesquisa. |
Abstract: | The paper aims to define a research agenda and assessment reports about digital education and its public policy planning. Academic research and shreds of evidence have demonstrated that a discussion about digital education is focused on methods and platforms but there is a lack of social impact assessment of these new forms of learning accelerated by the pandemic spread of Covid-19. The emergency could not be a sort of wide authorization to continue the emergency model without a discussion that encompasses social impacts and future policies. In Europe, where is control of social impact the problem of social exclusion due to education digital acceleration lacks focused reports. A digital education acceleration must be asses with social impact assessment and risk analysis of the actual policies with a research agenda. |
Keywords: | EDUCAÇÃO DIGITAL INPACTO SOCIL |
metadata.dc.subject.cnpq: | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS:: ADIMINSTRAÇÃO PUBLICA::EDUCAÇÃO PÚBLICA |
metadata.dc.language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Fundo Nacional de Desenvolvimento da Educação |
metadata.dc.publisher.initials: | FNDE |
metadata.dc.publisher.program: | Outro |
metadata.dc.rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://repositorio.fnde.gov.br/jspui/handle/prefix/288 |
Issue Date: | 16-Jun-2023 |
Appears in Collections: | Artigos de periódicos (PEPAC) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Digital+education+and+social+assessment.+A+research+agenda.pdf | 350.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.